4 stappen om uw zeefdrukkerij voor te bereiden op een zware storm

Het is weer zomerstormseizoen. U weet wat dat betekent: natuurrampen en stormen die uw bedrijf kunnen raken. Wat moet u doen om u voor te bereiden op een zware storm en uw drukkerij te beschermen? Hier zijn vier tips om je voor te bereiden op een storm en wat je moet doen als je winkel toch beschadigd raakt.

een Riley Hopkins 300 die in een winkel staat met een flitsdroger en een lopende banddroger in de buurt

STAP 1: CONTACTGEGEVENS BIJWERKEN

Dit is niet voor niets prioriteit nummer 1. Je hebt bijgewerkte contactgegevens nodig om iedereen op de hoogte te houden. Zorg ervoor dat alle contactgegevens zijn bijgewerkt. Dit omvat informatie over uw bedrijf, teamleden, klanten, leveranciers, nutsbedrijven en meer. Zorg ervoor dat iedereen die u moet bereiken dat ook kan, en vice versa. Het laatste wat je wilt is dat teamleden en klanten in het duister tasten in het geval van een zware storm.

Werk ook de contactgegevens van uw lokale overheid bij voor noodgevallen. Als er iets gebeurt, wilt u dat u het juiste nummer belt. Zorg ervoor dat iedereen die de contactgegevens nodig heeft, deze heeft, zodat u contact met hen kunt houden voor, tijdens en nadat de storm voorbij is.

STAP 2: DOCUMENT EN VERZAMEL INFO

Zodra de contactgegevens zijn bijgewerkt en verspreid, is het tijd om de inventaris op te maken. Dit lijkt misschien vervelend, maar het is van vitaal belang om op de hoogte te blijven van uw bedrijf zodra de storm losbarst. Documenteer de inventaris van al uw apparatuur en benodigdheden. Dit kan op een paar manieren: maak een video van uw winkel, maak foto’s van apparatuur en activa en schrijf alles op. Als er iets verloren gaat of beschadigd raakt, heb je bewijs van het bestaan ​​of de vorige staat ervan.

Een ander belangrijk aspect van het inventariseren is het verzamelen van alle belangrijke informatie. Pak alle belangrijke documenten die uw winkel nodig heeft. Dit omvat facturen, ontvangstbewijzen, onderhoudsgegevens, bewijs van activa en meer. Bewaar alle documenten op een veilige plaats (of neem ze mee als je uit het gebied geëvacueerd wordt). Het is een goede gewoonte om van alles digitale kopieën te maken, zodat je een back-up hebt als het papieren spoor verloren gaat.

Hopelijk raakt er niets in uw winkel beschadigd, kapot of verloren. Als dit het geval is, zal het hebben van al het papierwerk en de juiste documentatie u helpen indien nodig een verzekeringsclaim in te dienen.

VERWANT: NIEUW KOPEN VS. GEBRUIKTE ZEEFDRUKAPPARATUUR

Een Riley 300 winkelopstelling in een garage

Inventarisatie van uw gehele winkelinrichting is essentieel voor het voorbereidingsproces. Foto door Symmetree Kleding.

STAP 3: VOORBEREIDING VAN HET GEBOUW

Oké, documenten zijn opgeslagen en gedigitaliseerd, en je hebt foto’s van je winkel als bewijs. Laten we nu beginnen met het voorbereiden van het winkelgebouw zelf op een storm.

Allereerst is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de dakgoten en het dak vrij zijn van vuil om een ​​goede waterstroom te garanderen. Als je grote apparatuur hebt die niet kan worden verplaatst, bedek deze dan met een zeildoek, plastic of iets anders dat helpt om water buiten te houden en schade tot een minimum te beperken.

VERPLAATS WAT JE KUNT

Verplaats zoveel mogelijk apparatuur uit de winkel of buiten gevaar. Dit bevat flitsdrogers, belichtingseenhedenklein drukt opklein transportdrogersen alle benodigdheden die u mogelijk niet wilt vervangen. Als je uitrusting te groot is om mee te nemen, til hem dan op op sintelblokken of 2×4’s om hem van de vloer van de winkel te houden.

Zelfs als u uw apparatuur een paar centimeter van de grond haalt, kunt u de hoeveelheid waterschade verminderen en u een beetje gemoedsrust geven. Het doel is om zoveel mogelijk apparatuur te redden van mogelijke schade. Neem zoveel mogelijk mee. Til de rest op, dek af en zet vast.

KAN HET NIET VERPLAATSEN? BEVEILIG HET

Grote apparatuur zoals automatische persen, groot transportdrogersomvangrijk handmatige persen, en andere apparaten die niet uit uw winkel kunnen worden verplaatst, moeten worden vastgebonden om schade te voorkomen. Dek alles af met dekzeilen of plastic. Zorg ervoor dat alles is losgekoppeld.

Als je je zorgen maakt over overstromingen in je winkel, kijk dan eens naar overstromingsmuren. Dit zijn opblaasbare wanden die voorkomen dat water een ruimte binnendringt. Als uw winkel dreigt te overstromen, kan deze investering de moeite waard zijn. Het plaatsen van zandzakken in overstromingsrisicogebieden zal ook helpen de stress over waterschade in uw zeefdrukkerij te verminderen.

Een kleine pers staat in een winkel

Kleinere tafelpersen kunnen naar veilige plaatsen worden verplaatst. Neem alle benodigdheden en beveilig wat niet kan worden verplaatst. Foto door PRNT SCRN Zeefdruk.

STAP 4: ONTKOPPEL ALLES

Apparatuur is buiten de winkel of vastgebonden, opgetild en afgedekt om waterschade te voorkomen. Laten we nu het brandrisico elimineren. Stroompieken zijn mogelijk wanneer elektriciteit wordt teruggevoerd naar een gebied. Om stroomstoten en brand te voorkomen, moet u alle netsnoeren loskoppelen en vastbinden. Dit zal ook helpen om waterschade te verminderen, omdat het snoer niet op de mogelijk overstroomde vloer zal liggen.

Tape snoeren aan de bovenkant van uw apparatuur om ze van de grond te houden. Haal indien mogelijk snoeren en alle elektrische apparatuur uit de winkel. Dit is niet altijd mogelijk, maar zorgt ervoor dat u geen apparatuur hoeft te vervangen alleen omdat het snoer is gefrituurd. Zorg ervoor dat u het stroomverdeelpaneel uitschakelt voordat u vertrekt.

Nu is het tijd om naar een veilige plek te gaan en te wachten tot de storm voorbij is.

REINIGING NA EEN STORM

Zodra de storm voorbij is, wil je zo snel mogelijk weer normaal worden. Bij het opruimen en opknappen van je winkel zijn er een aantal dingen die je moet weten.

SCHADE BEOORDELEN EN EEN VERZEKERINGSCLAIM INDIENEN

Beoordeel eventuele schade aan uw winkel tijdens de storm. Een beschadigde winkel binnenlopen kan moeilijk te zien zijn. Zorg ervoor dat u foto’s of video’s maakt voordat u iets verplaatst of begint op te ruimen.

Bezorg de foto’s van de schade aan uw verzekeringsmaatschappij en maak een afspraak zodat ze uw ruimte kunnen komen bekijken. Knoeien met iets voordat de verzekeringsmaatschappij het ziet, creëert het risico dat de verzekeringsmaatschappij u niet het geld geeft dat uw claim verdient.

VERWANT: OP ZOEK NAAR EEN BELASTINGBROEK? SECTIE 179 KAN HET ANTWOORD ZIJN

KRIJG HULP

Zodra de verzekeringsmaatschappij de schade heeft vastgesteld, is het tijd om weer aan het werk te gaan. Sluit niets aan voordat u met een professional hebt gesproken. De storm heeft mogelijk ongeziene schade veroorzaakt die een ongetraind oog niet zou opmerken. Als u de apparatuur aanzet zonder de volledige omvang van de problemen te kennen, kan uw apparatuur voorgoed buiten werking worden gesteld of kunt u zelfs gewond raken.

Sommige apparatuur kan bruikbaar zijn, terwijl voor andere een oplossing nodig is. Vraag voor het gebruik van apparatuur de mening van een professional en help indien nodig. Je bent misschien handig, maar je wilt geen apparatuur verpesten.

Als u vragen heeft over het beschermen van uw apparatuur of het repareren van uw apparatuur, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via 1-800-314-6390 of door een e-mail te sturen naar succes@ryonet.com.

Een zeefdrukpers die het dak van een winkel omhoog houdt

Zwaar weer komt steeds vaker voor, maar u kunt erop voorbereid zijn. Zorg goed voor je winkel en geef jezelf een voorsprong als je je voorbereidt op een storm. Neem bij twijfel contact op. Zeefdrukkers helpen andere zeefdrukkers. Blijf veilig dit stormseizoen en houd je winkel uit de problemen.

MEER MIDDELEN OM U VEILIG TE HOUDEN:

  1. Leren Meerdere soorten overstromingsmuren installeren
  2. 4 manieren om overstromingsschade te verminderen
  3. Leren Voorbereiden op een overstroming
  4. Voorbereiden op zwaar weer en stroomuitval

creatSource link

Petitrouge.be
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart